
Her er samlet nogle af de gode eksempler fra skolers offentlige kommunikation på sociale medier.
Efterskole viser hvad de kan
Igennem videoer og regelmæssige opslag på Facebook-siden for Djurslands Efterskole får forældre, skolens elever og sågar kommende elever et godt indblik i hverdagen.
Her er lagt vægt på ægte afbildning af de højdepunkter som skolen har i løbet af året. Lærere og medarbejdere giver ligeledes et sjovt og personligt præg til forældrekontakten – igennem små gimmicks og videoer som vist her, i forbindelse med lockdown i 2020:
Derved får forældre et mere personligt og sjovt indblik i skolens liv – fremfor det man kender fra forældreintra eller sågar udprint og breve til hjemmet.
Ny højskole
Man behøver ikke have en hverdag eller 20 medarbejdere, for at vise hvad man kan og vil. Det har den ny etablerede højskole Oasehøjskolen bevist. Skolen åbner med sine første elever i januar 2019 og har inden da gjort et stort indtryk på potentielle elever – og medarbejdere.
Igen er videoformatet brugt. Det virker og her får vi lejlighed til at fremvise rigtige mennesker, med drømme og holdninger. Det giver højskolen et reelt ansigt ud-ad-til.
I de syv måneder der ligger før skolens opstart har der jævnligt været videoer og andre visuelle opslag på såvel Facebook som Instagram. Her har de benyttet planlægningsfunktioner i Facebook og Latergram til Instagram – for at få opslagene fordelt jævnt. Dette uden at det kræver en fuldtidsmedarbejder til at administrere kontoen.
Indholdet er her primært henvendt til de 17 til 25-årige. Men mange forældre, venner og supportere følger også med via kanalerne. Igennem målrettet segmentering og udvalgte annoncekampagner har højskolen sigtet efter at opnå såvel bløde som hårde mål igennem de sociale kanaler.
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.